Paperwork (ID, Passport, Visa, Driving Licence)

Travel documents for EU nationals


If you are an EU national , you do not need to show your national ID card or passport when you are travelling from one border-free Schengen EU country to another.

Even if you don't need a passport for border checks within the Schengen area, it is still always highly recommended to take a passport or ID card with you, so you can prove your identity if needed (if stopped by police, boarding a plane, etc.). Schengen EU countries have the possibility of adopting national rules obliging you to hold or carry papers and documents when you are present on their territory.

Driving licences, post, bank or tax cards are not accepted as valid travel documents or proof of identity.


The border-free Schengen area includes:

Austria, Hungary, Norway, Belgium, Iceland, Poland, Czech Republic, Italy, Portugal, Denmark, Latvia, SlovakiaEstonia, Liechtenstein, Slovenia, Finland, Lithuania, Spain, France, Luxembourg, Sweden, Germany, Malta, Switzerland, Greece, Netherlands


You must still show a valid ID card or passport when travelling to or from Bulgaria, Croatia, Cyprus, Ireland, Romania and the United Kingdom. Though part of the EU, these countries do not belong to the border-free Schengen area. Before travelling, check what documents you must have to travel outside your home country and to enter the non Schengen EU country you plan to visit.



Expired or lost passports

Under EU rules, all travellers (including infants) need a valid ID card or passport to travel.

But, if you have:

  • lost your passport or had it stolen

  • realised that your passport has expired

the EU countries have systems in place to deal with such cases.

It is, though, up to each EU country to decide whether and/or when it allows EU citizens to enter or exit their territory without a valid travel document.


See the current rules and information (where available) and/or visit the websites of the authorities of the country you are travelling both from and to



Travel documents for non-EU nationals

Passport/Visa requirements


If you are a non-EU national wishing to visit or travel within the EU, you will need a passport:

  • valid for at least 3 months after the date you intend to leave the EU country you are visiting,

  • which was issued within the previous 10 years,

and possibly a visa. Apply for a visa from the consulate or embassy of the country you are visiting. If your visa is from a "Schengen area" country, it automatically allows you to travel to the other Schengen countries as well. If you have a valid residence permit from one of those Schengen countries, it is equivalent to a visa. You may need a national visa to visit non-Schengen countries.

Border officials in EU countries may ask for other supporting documents such as an invitation letter, proof of lodging, return or round-trip ticket. For the precise requirements contact the local consular services of the EU country in question.

There are a number of countries whose nationals do not need a visa to visit the EU for three months or less. The list of countries whose nationals require visas to travel to the United Kingdom or Ireland differs slightly from other EU countries.


Other documents

Do not forget your travel, health and/or car insurance documents.



Driving licence validity in the EU


From January 19th 2013, all new driving licences issued across the EU must be in the form of a plastic "credit card," with a standard European format and tougher security protection.

Existing licences are not affected, but will be changed to the new format at the time of renewal or at the latest by 2033.


EU driving licences

If your licence is from an EU country, you can use it throughout the EU.

The following categories AM, A1, A2, A, B, BE, B1, B1E, C1, C1E, C, CE, D1, D1E, D and DE are recognised throughout Europe.

EU driving licences (issued in exchange for a non‑EU licence)

If you have exchanged your non‑EU licence for an EU licence in the country where you now live, you can drive with this throughout the EU.

Non-EU driving licences

If you want to drive in the EU on a licence from outside the EU, please contact the authorities of the country you are visiting, or contact your embassy or consulate in that country.




Your Europe (

You can find more info here

Γραφειοκρατία (Ταυτότητα, Διαβατήριο, Βίζα, Δίπλωμα Οδήγησης)

Ταξιδιωτικά έγγραφα για υπηκόους χωρών εντός ΕΕ


Αν είστε υπήκοος χώρας της ΕΕ , δεν χρειάζεται να επιδείξετε την εθνική σας ταυτότητα ή διαβατήριο όταν ταξιδεύετε μεταξύ κρατών της ΕΕ που ανήκουν στον άνευ συνόρων χώρο Σένγκεν.


Έστω κι αν δεν γίνεται έλεγχος διαβατηρίων στα σύνορα εντός του χώρου Σένγκεν, συνιστάται να έχετε πάντα μαζί σας διαβατήριο ή ταυτότητα, ώστε, αν χρειαστεί, να μπορείτε να αποδείξετε ποιος είστε. Οι χώρες Σένγκεν της ΕΕ έχουν τη δυνατότητα να θεσπίζουν εθνικούς κανόνες που μπορεί να σας υποχρεώνουν να έχετε μαζί σας έγγραφα ταυτοποίησης όταν βρίσκεστε στην επικράτειά τους.

Οι άδειες οδήγησης, οι ταχυδρομικές και τραπεζικές κάρτες καθώς και οι φορολογικές κάρτες δεν γίνονται δεκτές ως έγκυρα ταξιδιωτικά έγγραφα ή ως αποδεικτικά στοιχεία ταυτότητας.


Ο άνευ συνόρων χώρος Σένγκεν περιλαμβάνει τα εξής κράτη:

Αυστρία, Ουγγαρία, Νορβηγία, Βέλγιο, Ισλανδία, Πολωνία, Τσεχική Δημοκρατία, Ιταλία, Πορτογαλία, 

Δανία, Λετονία, Σλοβακία, Εσθονία, Λιχτενστάιν, Σλοβενία, Φινλανδία, Λιθουανία, Ισπανία, Γαλλία, 

Λουξεμβούργο, Σουηδία, Γερμανία, Μάλτα, Ελβετία, Ελλάδα, Κάτω Χώρες


Ωστόσο, έχετε ακόμα την υποχρέωση να επιδεικνύετε έγκυρη ταυτότητα ή διαβατήριο όταν ταξιδεύετε από και προς τη Βουλγαρία, το Ηνωμένο Βασίλειο, την Ιρλανδία, την Κροατία, την Κύπρο και τη Ρουμανία. Οι χώρες αυτές, αν και μέλη της ΕΕ, δεν ανήκουν στον άνευ συνόρων χώρο Σένγκεν. Προτού ταξιδέψετε, ενημερωθείτε για τα έγγραφα που πρέπει να έχετε μαζί σας όταν ταξιδεύετε από τη χώρα σας σε άλλη χώρα της ΕΕ που δεν ανήκει στον χώρο Σένγκεν.



Διαβατήρια που έχουν απολεσθεί ή έχουν λήξει

Σύμφωνα με τους κανόνες της ΕΕ, όλοι οι ταξιδιώτες (ακόμη και τα βρέφη) χρειάζονται έγκυρο δελτίο ταυτότητας ή διαβατήριο για να ταξιδέψουν.

Εάν όμως:

  • χάσατε ή σας έκλεψαν το διαβατήριό σας

  • συνειδητοποιήσατε ότι το διαβατήριό σας έχει λήξει

οι χώρες της ΕΕ διαθέτουν συστήματα για την αντιμετώπιση τέτοιων περιπτώσεων.

Ωστόσο, κάθε χώρα της ΕΕ είναι αρμόδια να αποφασίσει εάν και/ή πότε επιτρέπει σε πολίτες της ΕΕ να εισέρχονται στην επικράτειά της ή να εξέρχονται από αυτή χωρίς έγκυρο ταξιδιωτικό έγγραφο.


Δείτε τους ισχύοντες κανόνες και πληροφορίες (εφόσον είναι διαθέσιμα) και/ή επισκεφθείτε τους ιστότοπους των αρχών της χώρας από την οποία και προς την οποία ταξιδεύετε :



Ταξιδιωτικά έγγραφα για υπηκόους χωρών εκτός ΕΕ



Εάν είστε υπήκοος χώρας που δεν είναι μέλος της ΕΕ και επιθυμείτε να επισκεφθείτε μία ή περισσότερες χώρες της ΕΕ, θα χρειαστείτε διαβατήριο:

  • που να ισχύει τουλάχιστον 3 μήνες μετά την ημερομηνία που σκοπεύετε να φύγετε από τη χώρα της ΕΕ την οποία πρόκειται να επισκεφθείτε,

  • που έχει εκδοθεί μέσα στα 10 τελευταία χρόνια,

και, ενδεχομένως, θεώρηση (βίζα). Ζητήστε θεώρηση του διαβατηρίου σας από το προξενείο ή την πρεσβεία της χώρας που πρόκειται να επισκεφτείτε. Εάν σας έχει χορηγηθεί θεώρηση από χώρα "του Σένγκεν", αποκτάτε αυτομάτως το δικαίωμα να ταξιδέψετε στις υπόλοιπες χώρες του Σένγκεν. Μια έγκυρη άδεια παραμονής, που έχει εκδοθεί από χώρα του Σένγκεν, ισοδυναμεί με θεώρηση. Για να επισκεφτείτε μια χώρα εκτός Σένγκεν ενδέχεται να χρειάζεστε θεώρηση του διαβατηρίου σας από τη χώρα αυτή.

Οι συνοριοφύλακες των χωρών της ΕΕ μπορεί να σας ζητήσουν συμπληρωματικά δικαιολογητικά, π.χ. επιστολή πρόσκλησης, απόδειξη ότι διαθέτετε κατάλυμα ή εισιτήριο επιστροφής. Για ακριβείς πληροφορίες, αποταθείτε στις κατά τόπους προξενικές αρχές της χώρας της ΕΕ που πρόκειται να επισκεφθείτε.

Οι υπήκοοι ορισμένων χωρών δεν χρειάζονται θεώρηση, εφόσον επισκέπτονται την ΕΕ για τρεις μήνες το πολύ. Ο κατάλογος των χωρών των οποίων οι υπήκοοι χρειάζονται θεώρηση για να ταξιδέψουν στο Ηνωμένο Βασίλειο ή την Ιρλανδία διαφέρει κάπως από τους αντίστοιχους καταλόγους που ισχύουν στις άλλες χώρες της ΕΕ.

Οι όροι εισόδου στο Ηνωμένο Βασίλειο ή την Ιρλανδία βασίζονται στο οικείο εθνικό δίκαιο και διαφέρουν από τους κανόνες της ΕΕ.


Άλλα έγγραφα

Μην ξεχάσετε τα ταξιδιωτικά σας έγγραφα, τα έγγραφα ασφάλισης υγείας και/ή τα έγγραφα ασφάλισης αυτοκινήτου.



Ισχύς της άδειας οδήγησης στην ΕΕ


Από τις 19 Ιανουαρίου 2013 όλες οι νέες άδειες οδήγησης που εκδίδονται στην ΕΕ πρέπει να έχουν μορφή πλαστικής «πιστωτικής κάρτας», σύμφωνα με τυποποιημένο ευρωπαϊκό υπόδειγμα, και μεγαλύτερη προστασία της ασφάλειας.

Οι ισχύουσες άδειες θα εξακολουθούν να ισχύουν, όμως θα πρέπει να αντικαθίστανται από το νέο ευρωπαϊκό υπόδειγμα κατά την ανανέωσή τους, ή το αργότερο μέχρι το 2033.


Ευρωπαϊκή άδεια οδήγησης

Εφόσον η άδειά σας έχει εκδοθεί σε μια χώρα της ΕΕ, μπορείτε να τη χρησιμοποιείτε σε όλη την ΕΕ.

Σε όλες τις χώρες της ΕΕ αναγνωρίζονται οι εξής κατηγορίες: AM, A1, A2, A, B, BE, B1, B1E, Γ1, Γ1E, Γ, ΓE, Δ1, Δ1E, Δ και ΔE.


Ευρωπαϊκή άδεια οδήγησης (που εκδίδεται σε αντ/σταση άδειας που εκδόθηκε σε χώρα εκτός ΕΕ)

Εάν αντικαταστήσατε άδεια που είχε εκδοθεί από χώρα εκτός ΕΕ με ευρωπαϊκή άδεια στη χώρα της σημερινής σας διαμονής, μπορείτε να οδηγείτε με αυτή σε όλη την ΕΕ.


Άδεια οδήγησης που έχει εκδοθεί από χώρα εκτός ΕΕ

Αν θέλετε να οδηγείτε στην ΕΕ με άδεια χώρας εκτός ΕΕ, επικοινωνήστε με τις αρχές της χώρας που θα επισκεφθείτε, ή επικοινωνήστε με την πρεσβεία ή το προξενείο σας στη συγκεκριμένη χώρα.








Your Europe (

Μπορείτε να βρείτε περισσότερες πληροφορίες εδώ.